Klik og se annoncen

Af John Hansen

Mere end 60 morgenfriske forretningsfolk, politikere og andre aktører mødte til Festugens Business Brunch.

Arrangeret af Slagelse Erhvervscenter i teltet midt på Nytorv.

Og her fik man mange interessante ting med sig - ikke mindst fra eksperten i salg, markedsføring og forretningsudvikling, Nils Hall Torgerson fra Erhvervshuset i Sorø.

Også for byrådsmedlemmer

Erhvervsudvikler Nils Hall fortalte endda så godt og relevant - især omkring den traditionelt så vigtige detailhandel - at Stén Knuth ved afslutningen foreslog, at byrådet burde tage Nils ind til et orienterende foredrag.

Alle skal jo spille med, hvis detailhandlen i Slagelse Kommune fortsat skal blomstre og give liv og lyst rundt omkring.

Og den opfordring tog borgmester John Dyrby Paulsen straks imod. Jo, vi bør arrangere noget her...

Oplevelser vigtige

Nils Hall Torgerson kom ind på mange ideer og trends - og brugte bl.a. Vejle by som et godt eksempel på samling og tiltrækning.

Service og kvik betjening er nøgleord i enhver henseende.

'Og vi skal altså være der, når kunderne er der,' fremhævede oplægsholderen, når man talte placering, åbningstider og muligheder.

Fremtiden er mere og mere 'oplevelse', når der skal handles. Der skal helst være liv i byen.

Og så skal man indstille sig på kombinationen af fysisk forretning og den digitale.

Kjerulff: Lækker by!

Bykernen i eksempelvis Slagelse bør udvikles med ikke blot gode caféer og restauranter, men også med kunst, kultur, musik og for eksempel gade-teater.

Det gælder om at være attraktiv. Om at tiltrække kunder.

'Ja, byen skal gøres rigtigt lækker. Og vi er godt på vej,' fremhævede bl.a. Torben Kjerulff undervejs.

Formanden for Business Slagelse tilføjede:

'Jeg håber, at du om 10 år, i stedet for Vejle, vil kunne nævne Slagelse som det gode eksempel.'