Klik og se annoncen

Af John Hansen

Også efter sommerferien er der god gang i aktiviteterne på anlægget hos Trelleborg Golfklub Slagelse.

Vi har flere gange besøgt baneanlægget ved Skovse i Slagelses østlige udkant i år, og også konstateret høj aktivitet.

Ikke kun ved åbent hus og Golfens Dag.

Lige nu har TGS også særlige tilbud om fordelagtigt medlemsskab for resten af året...

Over 100 nye siden januar

Samtidig kan vi konstatere, at TGS har gjort en ekstra indsats for at få nye medlemmer.

'Og faktisk er vi i TGS nu oppe på over 100 nye medlemmer af golfklubben siden 1 januar 2019,' beretter en glad og optimistisk golfklubleder Brian Amossen overfor Uge Nyt. (Beklager at vi i U N har fået byttet et A ud med et Å!)

'Vores mål i år var at vende den negative medlemsudvikling til en positiv medlemsudvikling. Det er lykkedes big time,' siger Brian Amossen, der jo er golf manager i Trelleborg Golfklub.

Det fremgår også af golf.dk, hvor man stort beretter, at 'en sjællandsk klub viser vejen'.

Med ca. 15 procents medlemstilgang på blot få måneder.

Amossen om fremgangen

Som nævnt har man noteret fremgange her i 2019. Dermed er det samlede antal af medlemmer i klubben oppe på omkring 750.

De 103 nye medlemmer er både fleksmedlemmer, medlemmer af ni-huls banen og fuldtidsmedlemmer.

Prøvemedlemmer tæller ikke. Dem har der ellers været masser af i 2019.

Klubben har i år købt 300 gaveæsker af Dansk Golf Union. Gaveæsker, som medlemmer har kunnet hente og dermed forære en ven eller bekendt to måneders prøvemedlemskab, hvor der blandt andet er træning og regelundervisning inkluderet.

Forskellen

'Det har gjort en stor forskel. Medlemmerne forpligter sig på en anden måde, når de giver noget fysisk væk,' siger Brian Amossen.

Håndgribelighed øger engagement.

Inden i år besluttede klubbens bestyrelse, at hele markedsføringsbudgettet skulle overføres til rekruttering.

Trelleborg Golfklub har koblet rekrutterings- og begynderarbejde sammen for at håndtere de mange nye medlemmer.

Det skulle vendes!

'Det var en beslutning, der kom ud af, at medlemsudviklingen gik ned ad bakke. Hvis det fortsatte, ville klubben ikke længere kunne eksistere,' fortæller golf manageren.

Klubben valgte også at gå ind i samarbejde med Dansk Golf Union. Trelleborg er en af de 20 klubber, som DGU assisterer i et tæt rådgivningsforløb omkring rekruttering.

En stor del af hemmeligheden bag succesen ligger imidlertid i den brede forankring.

Således har man nedsat et rekrutteringsudvalg på hele ti mennesker, der arbejder målrettet med rekruttering og deltager i rekrutteringsaktiviteter. Bestyrelsen er repræsenteret i rekrutteringsudvalget.

Støre synlighed

Der er gjort en stor indsats for at blive synlig i lokalområdet.

Klubben har haft stand på Sørby Marked, været til stede to forskellige steder under Slagelse Festuge, deltaget på messe for tilflyttere til Slagelse Kommune, og man har holdt en temadag for sundhedsmedarbejdere i kommunen for at gøre opmærksom på golf som rehabiliteringstilbud til kronikere.

Samtidig er rekruttering det tema, der springer mest i øjnene, når man besøger klubbens Facebook-side, ligesom klubben har mange opslag på den lokale Facebook-side 4200 Slagelse.

Fastholdelse...

Samtidig har klubben koblet begynderudvalget på, så man var klar til et rykind af nye spillere.

'Ellers var vi blevet væltet. Så vi har kunnet klare det, mens selvfølgelig er det en udfordring, når der kommer 30 til begyndertræning i stedet for syv,' medgiver Brian Amossen.

Derfor siger han også, at klubben i fremtiden vil fokusere endnu hårdere på fastholdelse, selvom man også vil arbejde videre på at få helt nye ind.

'Det er en megaprioritet at fastholde de mere end 100, der er kommet ind,' pointerer siger han. Læs også Uge Nyt.