Klik og se annoncen

Rigtig mange virksomheder er nødt til at tænke kreativt i øjeblikket. Både for at sikre en indtjening, men også for at være med til at dæmpe spredningen af COVID-19.

Hos Føtex i Korsør har de også taget en række restriktive forholdsregler, så det er sikkert for kunderne at handle, men også for at passe på de medarbejdere der passer deres job.

- Vi har selvfølgelig fulgt påbuddene om sprit ved indgangen og afstandsmærker ved kasserne, men vi har også taget nogle ekstra forholdsregler. Blandt andet har vi sat afstandsmærker op i de områder, hvor vi ved, der er meget kundetrafik for eksempel ved frugt og grønt og mejeri. Vi har sat sprit op efter kasserne, ved bageren og kiosken. Ved de løse frugter i vores frugt- og grøntafdeling har vi stillet plastikhandsker til rådighed for kunderne. Derudover har vi faktisk i hele åbningstiden en medarbejder der spritter af. Både i hele salgsarealet og ude bagved. Vi starter med en generel afspritning af alle udsatte områder, når vi åbner, og derefter er der hele tiden en medarbejder, der sørger for at håndtag, kundevogne, kurve, vægte og så videre er sprittet af, siger varehuschef, Lasse Storm Hansen.

Også i personaleområdet

Det er ikke kun i butikken, at der er taget ekstra forholdsregler. Det sammen gør sig også gældende ude bagved, hvor det kun er personalet der færdes.

- I kantinen sidder vi ikke tæt sammen og alle områder, hvor der er ekstra berøring sprittes af i hele åbningstiden ligesom i butikken. Det er rigtig vigtigt for os, at vi passer godt på hinanden og kunderne. Heldigvis er langt de fleste kunder gode til at tage hensyn og følge myndighedernes anbefalinger. Vi kan også mærke, at kundepresset har fordelt sig helt anderledes ud over hele dagen, og at rigtig mange køber ind til flere dage.

Bestil varerne via mail

Det seneste tiltag Føtex Korsør har lanceret er et tilbud om at finde varerne frem og pakke dem, så de er klar til afhentning. Det er en service til dem, der ikke har mulighed for at komme ned og handle, men som kan få andre til at afhente varerne.

- Vi gør det for at passe ekstra godt på dem der virkelig har brug for det. Man bestiller sine varer på en mail inden klokken 10.00, og så kan de hentes klokken 16.00 ved henvendelse i kundeservice. Varerne vil stå klar, så man bare skal køre kortet og betale, når man henter dem. Forhåbentlig kan det være med til at hjælpe dem, der har mest brug for det lige nu, siger Lasse Storm Hansen.

Hvis man vil bestille varer hos Føtex Korsør, kan man sende sin bestilling til foetexkorsoer@gmail.com med en så specifik indkøbsliste som muligt. Lige nu er der kapacitet til at håndtere 25 bestillinger pr. dag.