Klik og se annoncen

COVID-19 betyder, at de fleste af Danske Banks medarbejdere i øjeblikket arbejder hjemmefra og rådgiver kunderne via online- eller telefonmøder. Det gælder også Danske Banks afdeling i Slagelse, hvor 38 rådgivere i øjeblikket arbejder hjemmefra.

- Vi sidder klar til at rådgive vores kunder, der har behov for det. Så de skal endelig ringe eller skrive til os, som de plejer, så finder vi ud af at rådgive dem enten via et netmøde eller over telefonen, siger Dennis Kristjansen, filialdirektør i Danske Bank i Slagelse. Han fortsætter:

- Lige nu er situationen selvfølgelig præget af, at flere af vores kunder befinder sig i en helt ekstraordinær situation på grund af COVID-19. Vi er klar til at støtte dem og har i øjeblikket en individuel snak med flere om deres konkrete behov.

Støtter kunderne

For eksempel går Danske Bank meget gerne i dialog med kunder, der er påvirket af Corona-krisen, så de for eksempel kan få et bevilget overtræk, måske udnytte afdragsfrihed eller på anden vis få hjælp til at komme igennem de kommende måneder bedst muligt. Ifølge Dennis Kristjansen vil de konkrete muligheder og løsninger naturligvis afhænge af den enkelte kundes situation.

- Vi vil gøre alt for at hjælpe og rådgive vores kunder bedst muligt i denne usædvanlige tid. Og jeg kan kun opfordre vores kunder til at tage kontakt til os om deres konkrete behov, så kigger vi sammen på mulighederne, siger han.

Kun åbent for nødvendige ekspeditioner

Ligesom afdelingen i Slagelse er størstedelen af Danske Banks afdelinger midlertidigt lukkede, men 12 afdelinger med kasseekspedition holder fortsat åbent. Det gælder blandt andet Danske Banks afdelinger i Næstved og Roskilde

- I vores afdelinger i Næstved og Roskilde holder vi fortsat åbent for de allermest nødvendige ekspeditioner i denne tid. Vi følger myndighedernes retningslinjer nøje, og vi tager selvfølgelig vores forholdsregler og lukker for eksempel kun få kunder ind ad gangen, siger Dennis Kristjansen.

I det omfang, det er muligt, bliver kunderne også bedt om at bruge bankens digitale løsninger og pengeautomater til at få klaret de daglige bankforretninger. Danske Bank har også åbnet op for en række nye muligheder, for eksempel kan kunder ekstraordinært give fuldmagt til pårørende, der så kan hjælpe med at ordne økonomien fra deres egen mobil- eller netbank. Kunder, der har behov for at betale girokort, kan også bruge Danske Banks kuvertløsning, hvor man får tilsendt kuverter af banken. Kuverten sendes retur til banken med girokortet i, og banken betaler portoen og sørger for, at regningen bliver betalt automatisk.