Klik og se annoncen

Vækst: Louis Nielsen i Korsør var vokset ud af sine lokaler i Nygade. Derfor tog chefoptiker Ole Clausen konsekvensen og udvidede butikken ved at inddrage nabo-lokalerne. Dermed er butikken vokser fra 85 m2 til 126 m2. Torsdag var der indvielse af de nye rammer.

- Vi ligger godt her i Nygade. Vi ville gerne blive her, så derfor er det en fin løsning, fortæller han og fortsætter.

- Vi har godt fat i kunderne her i Korsør. Siden vi åbnede butikken for otte år siden og frem til i dag, er det gået godt. Vi får flere kunder løbende og så udvider vi vores sortiment og fokus på sundhed. Vi var nødt til at udvide for at kunne følge med, fortæller Ole Clausen.

Øget fokus på sundhed kræver plads

Butikkens øgede fokus på sundhed gør, at der er blevet indkøbt ny maskiner, som kræver mere plads.

- Vi investerer løbende i nyt udstyr, som kan hjælpe os med at give en mere præcis synsprøve og detektere eventuelle øjensygdomme. Mere udstyr kræver mere plads, så det var naturligt, at vi måtte udvide, fortæller Ole Clausen.

Butikken har bl.a. indkøbt en såkaldt synsfeltscreener, som nu har fået mere plads.

- Simpelt fortalt kommer grøn stær oftest snigende med en gradvis nedsættelse af det perifære syn, og når man først selv opdager en indsnævring af ens synsfelt, er man som regel allerede så langt i sygdomsforløbet, at der er gjort permanent skade på synet, forklarer Ole Clausen.

Det skal den nye maskine således være med til at undgå, idet den via helt ny teknologi kan være med til at afdække og finde grøn stær hos en kunde, og dermed bidrage til behandling endnu tidligere i sygdomsforløbet.

Ekstra synsprøverum

Udvidelsen betyder også, at der er blevet plads til et ekstra synsprøverum, hvilket betyder, at butikken på en helt almindelig dag kan tage foretage synsprøver på dobbelt så mange kunder.

- Det har stor betydning, at vi har fået et ekstra synsprøverum. I de travle perioder har vi måttet booke kunder til en synsprøve nogle dage frem. Nu kan vi tage dem ind hurtigt og vi får mulighed for at tage kunder ind fra gaden, der kommer ind og ønsker en synsprøve med det samme, fortæller Ole Clausen.

Butikken har samtidig fået et større og lysere venteområde og en helt ny facade med nyt logo.